Huviringid
LASTE JOOGA JA MUUSIKARING
LASTE JOOGA. Joogaõpetaja on Stina Abner
Laste jooga – lõbus ja loominguline trenn! Jooga tundides ei nõuta lastelt perfektsusele orienteeritud tulemusi. Kõige olulisemal kohal on mäng, mille käigus laps õpib erinevaid jooga asendeid ja nende kasulikkust, koordinatsiooni, venitus-lõdvestust. Läbi tunni tegevuste me toetame lapse loovust, fantaasiat, koostööd ja osavust. Oluline osa on tundides ka lugudel ja muinasjuttudel. Eesmärk on tunnis luua keskkond, kus laps tunneb end hoituna ja turvaliselt – täopselt sellisena nagu ta on. Kuigi joogatund on grupitund, ei eristata lapsi, kõik on võrdsed oma olemuses. Joogaga tegelemiseks ei ole vanusepiirngut. Last saab ette valmistada juba varajasest east, väikeste sammude haaval terve ja sobiva joogaharjumuse tekkeks. Mida väiksem on laps, seda mängulisem ja lõbusam on tund, et tema tähelepanu köita. Joogatund ei asenda vaba mänguaja olulisust, kuid see võib täiendada lapse enda loomulikku loovust, parandada kehataju ja keskendumisvõimet.
Joogatund arendab:
Sisemine rahulolu: Ka lapsed kogevad stressi. Stressi maandamiseks pakub jooga tõhusaid vahendeid: Sügav hingamine ja lõdvestustehnikad rahustavad meelt, loovad sisemise rahu tunde.
Tugevus, paindlikkus ja tasakaal: Joogapoosid nõuavad sageli lastelt erinevate lihasrühmade samaaegset kasutamist, mis arendab jõudu, vastupidavust, paindlikkust, koordinatsiooni ja keha tunnetust. Joogapoosid pole mitte ainult suurepärased nende kasvavale kehale, vaid tõstavad ka enesekindlust ja edendavad positivset minapilti ja “saan hakkama” suhtumist.
Tervislikud harjumused: Noores eas jooga praktiseerimine sisendab armastust füüsilise tegevuse ja tervislike eluviiside vastu. Jooga inspireerib lapsi tegema teadlikke valikuid oma toitumise ja igapäevaste tegevuste osas, aidates kaasa üldisele heaolule.
Eneseregulatsioon: Tänu joogale saavad lapsed teadmisi, kuidas olla hinnangute vaba ja kaastundlik ning nad õpivad mõistma oma emotsioone ja reaktsioone. See julgustab neid väljendama end heatahtlikul viisil ja arendama positiivseid suhteid.
Loovus ja õnnelikkus: joogatund on mänguline ja kaasahaarav, kus läbi lugude, laulude, harjutuste ja mängude saavad lapsed uurida oma loovust. Vabas ja toetavas keskkonnas ennast väljendades savad lapsed lõbutseda, tunda rõõmu ja olla õnnelikud.
Kohalolu: jooga julgustab lapsi olema hetkes kohal. Joogatunnis õpivad lapsed keskenduma väliselt sisemisele saades parema kontakti enda meele ja tunnetega.
…
MUUSIKARING. Muusikaõpetaja on Karin Vee
Väikelastele toob iga uus päev kaasa põnevaid avastusi. Vaatamata järjest kasvavale iseseisvusele on lapse jaoks oluline turvaline keskkond, milles on põnev uusi väljakutseid vastu võtta. Muusikaringis julgustab õpetaja lapsi:
Eneseväljendus läbi muusika
Koos avastame, millist häält teevad muusikainstrumendid
Laulame ja liigume kaasa muusikale, arendame kehalist liikumist ja lauluoskust
Läbi kehatunnetusmängude pöörame tähelepanu ka oma kehale
Laste vanuselistest iseärasustest lähtuvalt on tunni tegevus tihedalt seotud mänguliste elementidega
Laps on innustunud mängija. Mängu abil ta õpib kaaslastega suhtlema ja probleeme lahendama
Mängides toimub lapse loomulik areng. Muusikalisi mänge mängides toimub lapse muusikaline areng aga ka tähelepanu ja kontsentratsioonivõime areng ning teistega arvestamise oskus.
Väga suure tähtsusega on repertuaari valik – selle abil on võimalik mõjutada lapse tundemaailma
Laulmisprotsessist võtab osa kogu inimene tervikuna – mõjutatud on ka psüühika
Laulmine võimaldab pakkuda positiivseid elamusi, mis aitavad arendada tasakaalustatud tundemaailma ja vähendada pingeid, argust ja hirmu
Muusikaõpetaja arvestab ka nende lastega, kelle laululised võimed on tagasihoidlikud, et püüda neile pakkuda võimetekohast tegevust ja ka neid aegamööda arendada
Muusika on inimesele kui emotsionaalne vitamiin.